Forum Sardegna - Sas poesias de Foghile in limba logudoresa
    Forum Sardegna

Forum Sardegna
Nome Utente:

Password:
 


Registrati
Salva Password
Password Dimenticata?

 

    


Nota Bene: La Tomba I o Tomba dei Vasi Tetrapodi di Santu Pedru, nella strada provinciale tra Alghero e Uri , e' il primo ipogeo preistorico Sardo ed il primo del Mediterraneo ad aver restituito una "stratigrafia". Cioè una successionedi strati di riempimento intatti che ne attestano diversi momenti di uso. La tomba , preceduta da un lungo corridoio scoperto, ha un'anticella semicircolare, una grande cella centrale sostenuta da pilastri scavati nella trachite e varie celle secondarie . La cella principale presenta corna taurine scolpite ed una finta porta.
Sino alla scoperte di questo bellissimo monumento , databile alla cultura prenuragica di Ozieri ( 3200 a.C.) , si riteneva che queste grandi tombe fossero nuragiche e fossero contemporanee agli etruschi. La denominazione dell'ipogeo si deve alle grandi ciotole a quattro piedi , della cultura del Vaso Campaniforme , che restitui', i "vasi tetraposi" appunto.



 Tutti i Forum
 Limba Sarda
 Poesiasa e Canzonis in sardu
 Sas poesias de Foghile in limba logudoresa
I seguenti utenti stanno leggendo questo Forum Qui c'è:


    Bookmark this Topic  
| Altri..
Pagina Precedente | Pagina Successiva
Autore Discussione
Pagina: di 3

Foghile
Salottino
Utente Medio



Inserito il - 01/12/2010 : 18:21:49  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di Foghile Invia a Foghile un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Custa poesia, dedicada a bidda mia, l'apo iscritta condo fia ancora pitzinnu.

Ammentos de pitzinnia

Sas arvures de sa pitzinnia
dai sas friscas fozas chi sonana in bucca,
si caminat intro su riu asciuttu,
calchi ratu pius longu mi accarizzat
sa faccia accaldada e tando
iscostente su ratu durche e fastidiosu,
issu, comente pro vinditta s'ispozza
de una manciada de teneras fozas si ndè seberat una, si ponet
lebia in sas laras et si sonat caminende.

Caminende caminende, dai s'istradone
jampende sa lacana si arrividi a Magola (1)
pius innanti s'incontradat su Columberi (2)
pighende ancora si arrivadat a Giorrè (3)
nos accurziamus a sa Rughe (4)
acherados a su ghizu
nos cumparit Carzeghe (5)
s'emossione est manna
su ruiu de sas teulas e su grogu de su laore
ti leana su coro.

Passana in bolu columbas, corroncias et astores,
s'intendene sas trebbias lontanas
si vive comente unu caldu sonnu.
Cando sa chìgula no s'intendet pius cantare
sas primas umbras et su silenziu de su sero
nho leana a s'improvvisu,
una smania lea sas ancas
e si curret fintzas a pertere s'alenu
in su friscu sero
paurosos e cuntentos
torramus a Carzeghe.

Foghile

Leggenda:
(1) Magola: località ai piedi dell'altopiano di Giorrè;
(2) Columberi: o grotta de Pertusu nieddu utilizzata ancora oggi dai colombacci per dormitorio;
(3) Giorrè: altopiamo e costone roccioso;
(4) Rughe: croce di ferro messa dai cargeghesi nel punto più alto di Giorrè;
(5) Carzeghe: Cargeghe centro agricolo in prov di Sassari 13 Km a SE dal capoluogo con 630 ab.









Modificato da - Foghile in data 01/12/2010 18:25:13

  Firma di Foghile 
Fasciadu cun d'ogni riguardu dae sa natura, imboligadu in d'una 'irde foza, creschet su frore in su buscu intattu, friscu, frazile e odorosu.

Foghile

 Regione Toscana  ~ Prov.: Livorno  ~ Città: Livorno  ~  Messaggi: 325  ~  Membro dal: 31/10/2010  ~  Ultima visita: 25/10/2012 Torna all'inizio della Pagina

Foghile
Salottino
Utente Medio



Inserito il - 11/12/2010 : 12:36:24  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di Foghile Invia a Foghile un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Altro piccolo brano, questo è dedicato alla Primavera (Beranu). L'ho scritto un Inverno molto rigido di qualche anno fa desiderando il ritorno del sole, del verde, dei fiori, delle rondini e di quell'atmosfera che solo la Primavera ti dà.


A d’at a torràre su Beranu


Prima benit s’jerru
cun sas dies frittas,
cun s’abba,
et cun su nie.

Dai lontanu
s’intendet su lamentu de sos puzzones,
paren piànghende
chirchende mandigu et riparu.

Su ‘entu frittu ‘e tramontana abbrazzat
sos elighes et sos fustialvos
gai perdene sas fòzas
et sa vida.

A d’at a torràre su Beranu
cun su sole chi azzendet sas dies
et illuminat
sas birdes tancas de laore.

Torranat dai s’Africa sas rundines
creschene in sas arvures sas fòzas
sos lizos iscominzana a fiorire,
s’ischidat totta sa natura.

Ma a d’at a torràre su Beranu
pro atire in sa mente de ognunu
bisos bellos, carignos de luna
et durches pensamentos.



Foghile










  Firma di Foghile 
Fasciadu cun d'ogni riguardu dae sa natura, imboligadu in d'una 'irde foza, creschet su frore in su buscu intattu, friscu, frazile e odorosu.

Foghile

 Regione Toscana  ~ Prov.: Livorno  ~ Città: Livorno  ~  Messaggi: 325  ~  Membro dal: 31/10/2010  ~  Ultima visita: 25/10/2012 Torna all'inizio della Pagina

maria
Salottino
Utente Maestro




Inserito il - 11/12/2010 : 14:29:28  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di maria Invia a maria un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Anche'io voglio che ritorni" su Beranu"
Intanto bellissima poesia









  Firma di maria 

Redentore - Monte Ortobene

Nuoro

..un altro meraviglioso angolo di Sardegna

 Regione Estero  ~ Prov.: Nuoro  ~ Città: Belgio  ~  Messaggi: 9298  ~  Membro dal: 21/04/2006  ~  Ultima visita: 30/09/2023 Torna all'inizio della Pagina

Foghile
Salottino
Utente Medio



Inserito il - 11/12/2010 : 23:39:38  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di Foghile Invia a Foghile un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Grazie Maria sempre gentile tue.








  Firma di Foghile 
Fasciadu cun d'ogni riguardu dae sa natura, imboligadu in d'una 'irde foza, creschet su frore in su buscu intattu, friscu, frazile e odorosu.

Foghile

 Regione Toscana  ~ Prov.: Livorno  ~ Città: Livorno  ~  Messaggi: 325  ~  Membro dal: 31/10/2010  ~  Ultima visita: 25/10/2012 Torna all'inizio della Pagina

maria
Salottino
Utente Maestro




Inserito il - 12/12/2010 : 09:54:04  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di maria Invia a maria un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Foghile ha scritto:

Grazie Maria sempre gentile tue.










  Firma di maria 

Redentore - Monte Ortobene

Nuoro

..un altro meraviglioso angolo di Sardegna

 Regione Estero  ~ Prov.: Nuoro  ~ Città: Belgio  ~  Messaggi: 9298  ~  Membro dal: 21/04/2006  ~  Ultima visita: 30/09/2023 Torna all'inizio della Pagina

Foghile
Salottino
Utente Medio



Inserito il - 17/12/2010 : 21:43:40  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di Foghile Invia a Foghile un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
SAS ARVURES DE SA VIDA (fizos)

Muidas de abba in su riu Mannu
fruscia su entu in monte santu
una lughe su sero s’idet
este sa luna
chi ispledet in s’istagnu.

Bellu est su cantu ‘e sa mama
cando ninnadat su pitzinneddu
et li narat, tue ses s’ispera
ses pro me sa gioia manna
ses s’arvure ‘e sa vida chi cresche donzi die.

Cantu apprettu
et cantu affannu
cando intendet su prantu
ma cun d’unu carignu
li passaiat s’ispantu.

Fisti gai minoreddu
cun sos cavanos rujos paristi unu puzzoneddu,
et comente sas arvures ses creschidu,
ses prontu pro lassare domo tua
et bolare in logos furisteros
pro chircare honestamente unu trubagliu
lontanu dai custa amada terra nostra,

però no fettas comente atteros
chi s’ismentigana sa limba
et su nadiu logu .

Finzas deo apo devidu lassare idda mia
ma onzi annu bi torro
e m’abitzo
chi custu logu nostru este
sempre pius accogliente e bellu.

E a tottu sos fizos lontanos dai Sardigna naro
torrades finzas bois ognitantu
pro faghet creschere
ancora in custa terra
ateras arvures birdes de sa vida.


Foghile









  Firma di Foghile 
Fasciadu cun d'ogni riguardu dae sa natura, imboligadu in d'una 'irde foza, creschet su frore in su buscu intattu, friscu, frazile e odorosu.

Foghile

 Regione Toscana  ~ Prov.: Livorno  ~ Città: Livorno  ~  Messaggi: 325  ~  Membro dal: 31/10/2010  ~  Ultima visita: 25/10/2012 Torna all'inizio della Pagina

maria
Salottino
Utente Maestro




Inserito il - 18/12/2010 : 17:06:02  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di maria Invia a maria un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Ciao Foghile
Bellissimi e verissimi questi

Finzas deo apo devidu lassare idda mia
ma onzi annu bi torro
e m’abitzo
chi custu logu nostru este
sempre pius accogliente e bellu.

E a tottu sos fizos lontanos dai Sardigna naro
torrades finzas bois ognitantu
pro faghet creschere
ancora in custa terra
ateras arvures birdes de sa vida.









  Firma di maria 

Redentore - Monte Ortobene

Nuoro

..un altro meraviglioso angolo di Sardegna

 Regione Estero  ~ Prov.: Nuoro  ~ Città: Belgio  ~  Messaggi: 9298  ~  Membro dal: 21/04/2006  ~  Ultima visita: 30/09/2023 Torna all'inizio della Pagina

Foghile
Salottino
Utente Medio



Inserito il - 19/12/2010 : 00:38:20  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di Foghile Invia a Foghile un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
maria ha scritto:

Ciao Foghile
Bellissimi e verissimi questi

Finzas deo apo devidu lassare idda mia
ma onzi annu bi torro
e m’abitzo
chi custu logu nostru este
sempre pius accogliente e bellu.

E a tottu sos fizos lontanos dai Sardigna naro
torrades finzas bois ognitantu
pro faghet creschere
ancora in custa terra
ateras arvures birdes de sa vida.




Mi faghet meda meda piaghere chi asa aggradessidu custa poesia. Grazie Maria









  Firma di Foghile 
Fasciadu cun d'ogni riguardu dae sa natura, imboligadu in d'una 'irde foza, creschet su frore in su buscu intattu, friscu, frazile e odorosu.

Foghile

 Regione Toscana  ~ Prov.: Livorno  ~ Città: Livorno  ~  Messaggi: 325  ~  Membro dal: 31/10/2010  ~  Ultima visita: 25/10/2012 Torna all'inizio della Pagina

Foghile
Salottino
Utente Medio



Inserito il - 21/12/2010 : 21:48:35  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di Foghile Invia a Foghile un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Deris e oe

Cantu tempus est passadu
oe conto sos annos
e a pagu a pagu
sas dies de sa pitzinnia naro deo
boladas in presse si che sunu.

M'ammento
cando fia minore
sos giogos
e sos faeddos
in carrela 'e mama.

M'ammento ancora
sos primos annos de iscola
cando sa mastra a mala gana
no faghiat faeddare s'italianu.
Ma appena s'orariu fit finidu
torraimis impresse in carrela
a giogare e a faeddare in limba nostra.

Como cando torro a bidda mia
m'abbizzo chi sos giogos
sa zente de oe si los sunt irmentigados
e sa limba, si la cumprendene
ma no l'ischini faeddare.

Ma a mie chi dae minore
mi l'ana vietada
sa limba nostra
no mi l'apo mai irmentigada.


Foghile









  Firma di Foghile 
Fasciadu cun d'ogni riguardu dae sa natura, imboligadu in d'una 'irde foza, creschet su frore in su buscu intattu, friscu, frazile e odorosu.

Foghile

 Regione Toscana  ~ Prov.: Livorno  ~ Città: Livorno  ~  Messaggi: 325  ~  Membro dal: 31/10/2010  ~  Ultima visita: 25/10/2012 Torna all'inizio della Pagina

maria
Salottino
Utente Maestro




Inserito il - 22/12/2010 : 14:11:29  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di maria Invia a maria un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Bellissima "Deris e oe "








  Firma di maria 

Redentore - Monte Ortobene

Nuoro

..un altro meraviglioso angolo di Sardegna

 Regione Estero  ~ Prov.: Nuoro  ~ Città: Belgio  ~  Messaggi: 9298  ~  Membro dal: 21/04/2006  ~  Ultima visita: 30/09/2023 Torna all'inizio della Pagina

Foghile
Salottino
Utente Medio



Inserito il - 22/12/2010 : 22:33:31  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di Foghile Invia a Foghile un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Grazie Maria.








  Firma di Foghile 
Fasciadu cun d'ogni riguardu dae sa natura, imboligadu in d'una 'irde foza, creschet su frore in su buscu intattu, friscu, frazile e odorosu.

Foghile

 Regione Toscana  ~ Prov.: Livorno  ~ Città: Livorno  ~  Messaggi: 325  ~  Membro dal: 31/10/2010  ~  Ultima visita: 25/10/2012 Torna all'inizio della Pagina

Sardoc

Utente Medio



Inserito il - 10/01/2011 : 22:27:18  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di Sardoc Invia a Sardoc un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Foghile ha scritto:

Altro piccolo brano, questo è dedicato alla Primavera (Beranu). L'ho scritto un Inverno molto rigido di qualche anno fa desiderando il ritorno del sole, del verde, dei fiori, delle rondini e di quell'atmosfera che solo la Primavera ti dà.


A d’at a torràre su Beranu


Prima benit s’jerru
cun sas dies frittas,
cun s’abba,
et cun su nie.

Dai lontanu
s’intendet su lamentu de sos puzzones,
paren piànghende
chirchende mandigu et riparu.

Su ‘entu frittu ‘e tramontana abbrazzat
sos elighes et sos fustialvos
gai perdene sas fòzas
et sa vida.

A d’at a torràre su Beranu
cun su sole chi azzendet sas dies
et illuminat
sas birdes tancas de laore.

Torranat dai s’Africa sas rundines
creschene in sas arvures sas fòzas
sos lizos iscominzana a fiorire,
s’ischidat totta sa natura.

Ma a d’at a torràre su Beranu
pro atire in sa mente de ognunu
bisos bellos, carignos de luna
et durches pensamentos.



Foghile


Bella meda custa puru Foghi', po me sighi a las ponner de custa manera, centradas, chi mi parede chi sa poesia rendede piusu. Como iscusa ma "A d’at a torràre" s'iscriede Ad'a torrare. page e bene po tottu su mundu








  Firma di Sardoc 
Beato il Popolo che non ha bisogno di eroi.

 Regione Sardegna  ~ Prov.: Sassari  ~ Città: cossoine  ~  Messaggi: 103  ~  Membro dal: 08/01/2011  ~  Ultima visita: 24/04/2011 Torna all'inizio della Pagina

Foghile
Salottino
Utente Medio



Inserito il - 11/01/2011 : 01:42:29  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di Foghile Invia a Foghile un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Ciao Sardoc mi faghet piaghere meda chi asa aggradessidu sa poesia e chi ti ses appendadu a leggere custa duas cosigheddas chi apo iscrittu .
Deo puru creo chi calchi imbagliu l'apo fattu iscriende custa poesia e tando cherzo prezisare una cosa, mi chi no sò poeta ne mastru 'e iscola e nemmancu professore so solo innamoradu de sa limba nostra e già l'iscisi chi onzi 'idda faeddat sa limba sua.
Ti ringrazio meda pro sos cussizos mi m'asa dadu.
In s'ateru giassu asa nadu chi fintzas tue iscries in poesia e tando ponelas inoghe chi già andat bene gai las potho lèggere.
Salud'e trigu.

Foghile









  Firma di Foghile 
Fasciadu cun d'ogni riguardu dae sa natura, imboligadu in d'una 'irde foza, creschet su frore in su buscu intattu, friscu, frazile e odorosu.

Foghile

 Regione Toscana  ~ Prov.: Livorno  ~ Città: Livorno  ~  Messaggi: 325  ~  Membro dal: 31/10/2010  ~  Ultima visita: 25/10/2012 Torna all'inizio della Pagina

Sardoc

Utente Medio



Inserito il - 11/01/2011 : 21:46:26  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di Sardoc Invia a Sardoc un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Foghile ha scritto:

Ciao Sardoc mi faghet piaghere meda chi asa aggradessidu sa poesia e chi ti ses appendadu a leggere custa duas cosigheddas chi apo iscrittu .
Deo puru creo chi calchi imbagliu l'apo fattu iscriende custa poesia e tando cherzo prezisare una cosa, mi chi no sò poeta ne mastru 'e iscola e nemmancu professore so solo innamoradu de sa limba nostra e già l'iscisi chi onzi 'idda faeddat sa limba sua.
Ti ringrazio meda pro sos cussizos mi m'asa dadu.
In s'ateru giassu asa nadu chi fintzas tue iscries in poesia e tando ponelas inoghe chi già andat bene gai las potho lèggere.
Salud'e trigu.

Foghile
Torra iscusa po cussu ma no fidi po fagher s'ischidu ti lu naro dae coro, creemi. Tando, dadu chi mi has invitadu tue, ponzo sa poesia chi appo iscrittu a compare meu Geraldu emigradu a Milanu , grazie de s'ospitanzia.

A compare Geraldu.
19 maggio 2010

Sardos dae Sardigna disterrados
che tenides in su coro unu neu,
ca si cherides su parere meu
sezzis dae domo 'ostra esiliados,
istrazzados che puddedros rudes
dae sos logos de sas gioventudes,
ca in mente che tenides su criu
solamente a torrare in s'istiu,
eo bos auguro abberu dae coro
de torrare ognunu a logu insoro.








  Firma di Sardoc 
Beato il Popolo che non ha bisogno di eroi.

 Regione Sardegna  ~ Prov.: Sassari  ~ Città: cossoine  ~  Messaggi: 103  ~  Membro dal: 08/01/2011  ~  Ultima visita: 24/04/2011 Torna all'inizio della Pagina

Foghile
Salottino
Utente Medio



Inserito il - 12/01/2011 : 00:07:36  Link diretto a questa risposta  Mostra Profilo  Visita l'Homepage di Foghile Invia a Foghile un Messaggio Privato  Rispondi Quotando
Sardoc ha scritto:

Foghile ha scritto:

Ciao Sardoc mi faghet piaghere meda chi asa aggradessidu sa poesia e chi ti ses appendadu a leggere custa duas cosigheddas chi apo iscrittu .
Deo puru creo chi calchi imbagliu l'apo fattu iscriende custa poesia e tando cherzo prezisare una cosa, mi chi no sò poeta ne mastru 'e iscola e nemmancu professore so solo innamoradu de sa limba nostra e già l'iscisi chi onzi 'idda faeddat sa limba sua.
Ti ringrazio meda pro sos cussizos mi m'asa dadu.
In s'ateru giassu asa nadu chi fintzas tue iscries in poesia e tando ponelas inoghe chi già andat bene gai las potho lèggere.
Salud'e trigu.

Foghile
Torra iscusa po cussu ma no fidi po fagher s'ischidu ti lu naro dae coro, creemi. Tando, dadu chi mi has invitadu tue, ponzo sa poesia chi appo iscrittu a compare meu Geraldu emigradu a Milanu , grazie de s'ospitanzia.

A compare Geraldu.
19 maggio 2010

Sardos dae Sardigna disterrados
che tenides in su coro unu neu,
ca si cherides su parere meu
sezzis dae domo 'ostra esiliados,
istrazzados che puddedros rudes
dae sos logos de sas gioventudes,
ca in mente che tenides su criu
solamente a torrare in s'istiu,
eo bos auguro abberu dae coro
de torrare ognunu a logu insoro.


Mi chi este bell'abberu mì, e cando nde iscries ateras continua a las ponnere inoghe chi a mie faghet piaghere meda.
Salud'e trigu.









  Firma di Foghile 
Fasciadu cun d'ogni riguardu dae sa natura, imboligadu in d'una 'irde foza, creschet su frore in su buscu intattu, friscu, frazile e odorosu.

Foghile

 Regione Toscana  ~ Prov.: Livorno  ~ Città: Livorno  ~  Messaggi: 325  ~  Membro dal: 31/10/2010  ~  Ultima visita: 25/10/2012 Torna all'inizio della Pagina
Pagina: di 3 Discussione  
Pagina Precedente | Pagina Successiva
    Bookmark this Topic  
| Altri..
 
Vai a:
Herniasurgery.it | Snitz.it | Crediti Snitz Forums 2000